Beste ProgrammeerKidz, welkom bij Codebender. Hier leer je programmeren door
te experimenteren met de Arduino, sensors, ledlampjes en nog veel meer.

Bijna bal is een soort Jeu de Boule. Je gebruikt de afstandmeter om te zien hoever de afstand tot de bal is.
Als je te dichtbij komt dan gaat er een rood lampje branden. Deze beurt telt niet mee.
  1. Je gebruikt ieder geval de afstandsmeter en een paar ledjes.
  2. En natuurlijk een LCD-scherm om de afstand precies aan te geven.
  3. Hoe het spel er uit ziet, kun je zelf bedenken.
  4. De afstandmeter moet niet te dichtbij de grond zitten, anders kan hij niet goed meten.
  5. Een grote bal is makkelijker te meten, maar een tennisbal is ietsje leuker om te rollen.
  1. Misschien kun je ook nog iets met een buzzer doen.
  2. Het zou heel leuk zijn, als de HIGH score op het LCD te zien is, tot hij verbeterd wordt.
  3. Bedenk leuke spelregels.