Beste ProgrammeerKidz, welkom bij Codebender. Hier leer je programmeren door
te experimenteren met de Arduino, sensors, ledlampjes en nog veel meer.

Even wennen maar een knopje noemen we een button, wat in het Engels ook knoop betekent.
De button verandert alleen maar iets als je hem indrukt, als je hem loslaat is alles weer hetzelfde. Het is dus geen aan-/uitschakelaar.
Je kunt wel programmeren dat er iets verandert in je programma.Bijvoorbeeld dat een lampje moet beginnen met knipperen.

Reactiespel

Maak met de button en het LCD-scherm een reactiespel.
 
Het spel gaat als volgt:

1. Start het programma met de resetknop, er verschijnt een boodschap: Let op……
                       DRUK NU OP DE KNOP
2. op het LCD-scherm wordt de reactietijd gegeven , misschien zelfs met commentaar (GOEDZO, KAN BETER, KAMPIOEN)

 
Gebruik bij Mblock de blokken RESET TIMER en TIMER , deze staat bijna onderaan.

probeer eerst zelf het programma te maken, als je hulp nodig hebt klik dan op het plaatje)