Beste ProgrammeerKidz, welkom bij Codebender. Hier leer je programmeren door
te experimenteren met de Arduino, sensors, ledlampjes en nog veel meer.

We maken het spookhuis als een ‘kijkdoos’, een schoenendoos (of kleiner) met een deksel en aan de voorkant 2 gaten om doorheen te kijken.

met de servo: een deur die opengaat of een grafsteen die verschuift, een bewegend skelet
met een RGB-led: enge verlichting of bliksemflitsen (blauwe of witte led)

Zoek een doos (niet te groot), schilder hem van binnen zwart en beplak de muren met enge dingen.
leuke plaatjes kun je vinden met Google. Of klik op 1 van de plaatjes

  1. Maak een ruimte (achter) in de doos voor de Arduino en het breadboard, waar je nog makkelijk bij moet kunnen.
  2. Gebruik visdraad aan de servo om iets te laten bewegen.
  3. maak draadjes om enge dingen op te hangen
  4. maak geen lichtvenster in de deksel (led-verlichting)
  5. misschien heb je nog (enge) poppetjes of dieren van Lego.
  6. als het een spookhuis wordt kun je ook tafeltjes en stoeltjes vinden in je speelgoedkist.